A legtöbb vezetőt, ha megkérdezik arról, hogy könnyen és megfelelő időben hozzá jut-e a fontos döntéseinek a meghozatalához szükséges információhoz, akkor a válasz a nemleges.  Ennek fő oka, hogy az informatikai rendszerek bevezetésekor a legfőbb szempontnak az üzleti folyamatok kiszolgálását tekintik, és az így kialakított különböző informatikai rendszerben tárolt adat nem olyan formában áll rendelkezésre, amiből egyszerű lenne vezetői igényekre szabott riportokat készíteni.

Az üzleti alkalmazások csak a legfontosabb beépített riportokat tartalmazzák, és komplexebb elemzésekre még azokban az alkalmazásokban sem nyílik lehetőség, amely rugalmas riportkezelő megoldásokat is biztosít. Ha pedig az adatok több különböző adatbázisban, vagy fájlban találhatók, akkor marad a „bio” adatgyűjtés és riportkészítés módszere, amely igen lassú, munkaerőt köt le, és hibalehetőségeket is magában hordoz.